© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

PIĘKNY PŁASKI BRZUCH - TO WŁAŚCIWIE DZIAŁAJĄCE MIĘŚNIE!

Która z Was nie marzy o pięknym płaskim brzuchu?

Choć otacza nas ogrom informacji na temat ćwiczeń i diet: "JAK ĆWICZYĆ BY MIEĆ PŁASKI BRZUCH" , "CO JEŚĆ ŻEBY MIEĆ PŁASKI BRZUCH" itd itp..

często ten oto wymarzony "PŁASKI BRZUCH" wydaje się być nie osiągalny... 

 

Chciałabym zaprezentować Wam nową odsłonę tematu "płaski brzuch"! Mam nadzieję, że Was to zainteresuje gdyż jest to temat jak najbardziej wart uwagi! Jestem przekonana, że niejedna z Was będzie chciała spróbować! :)

 

Zakładam, że każda osoba walcząca o swój idealny płaski brzuch przeczytała już wszystkie możliwe informacje na temat tego, w jaki sposób go ćwiczyć i jak właściwie się odżywiać. Co do poziomu tkanki tłuszczowej nic więcej nie da się zrobić jak zastosować do wskazanych zaleceń specjalistów i konsekwentnie redukować jej ilość (o ile jest to wymagane).Tę kwestię chwilowo zostawiam, chciałabym zacząć od podstaw - dla mnie osobiście podstawą są WŁAŚCIWIE PRACUJĄCE MIĘŚNIE BRZUCHA.

 

U wielu osób obserwuję brzuchy, które mimo niewielkiej tkanki tłuszczowej wyglądają krótko mówiąc - źle. Często też obserwuję brzuchy ze znaczną tkanką tłuszczową ale nie na tyle dużą na ile realnie wyglądają. Przyczyną takiego zjawiska mogą być niewłaściwie pracujące mięśnie brzucha, które po tajemniczej mobilizacji zaczynają pracować właściwie a brzuch W OCZACH zmienia się w znacznie zgrabniejszy i mniejszy! 

 

Czy to magia lub kolejny chwyt marketingowy obiecujący coś w stylu "diety cud"?? ! 

NIE!!!!

 

To rzeczywistość polegająca na technice manualnej mobilizacji mięśni brzucha którą przeprowadzają niektórzy terapeuci. Osobiście stosuję tę technikę i wypróbowałam ją również na sobie. 

Niezwykłe rezultaty uzyskuje się w czasie fizjoterapii kobiet w okresie połogu.

Do 4 tygodnia po porodzie organizm jest jeszcze pod znacznym działaniem relaksyn. Ogólnie mówiąc, główne zadania relaksyn w czasie ciąży to hamujący wpływ na skurcze macicy i rozluźnienie połączeń kości miednicznych, przede wszystkim spojenia łonowego w celu przygotowania organizmu kobiety do wydania na świat dziecka. Oczywiście działanie hormonów z grupy relaksyn nie występuje wyłącznie w obrębie miednicy, wpływa ono na cały organizm.

Bardzo istotne jest umiejętne postępowanie w tym okresie. Ciało poddane silnemu działaniu relaksyn jest niezwykle (w porównaniu do innych okresów dorosłego życia) elastyczne, co może grozić poważnymi urazami np. podczas niewłaściwego treningu lub podczas przyjmowania niewłaściwych postaw w czasie wykonywania obowiązków dnia codziennego.

 

Dziś jednak wiadomo, że te "plastykę" organizmu kobiety w okresie połogu, można wykorzystać do znacznej poprawy funkcjonowania i wyglądu jej ciała. Okres połogu to czas w którym w niezwykły sposób w bardzo szybkim czasie organizm jest w stanie sam się "uleczać" dążąc do jak najszybszego powrotu pełni sił aby odpowiednio zająć się noworodkiem. To dlatego w okresie połogu tak szybko goją się rany, np po naciętym kroczu czy cesarskim cięciu. W żadnym innym okresie życia organizm nie będzie mieć już tak cudownych właściwości, dlatego tak ważne jest by to odpowiednio wykorzystać!

 

Manipulując mięśniami brzucha w okresie połogu "lepimy" go niemal na nowo,  jak z plasteliny :). Pierwsze efekty takiej manipulacji widoczne są NATYCHMIAST a co najważniejsze - są one trwałe! w rezultacie po ciąży możemy mieć ładniejszy brzuch niż przed ciążą!

 

Dlaczego zaczynam od walorów estetycznych "właściwie zmanipulowanego" brzucha?

 

Wiadomo jaka jest rzeczywistość,.. pisząc, że będziecie "po prostu zdrowsze" nie zachęcę Was tematem prawidłowo zmobilizowanych mięśni brzucha! Jednak gdy napiszę Wam, że po takiej manipulacji być może wskoczycie w mniejszy rozmiar spodni a brzuch będzie bardziej płaski i atrakcyjny - natychmiast zdobędę Wasze zainteresowanie! ;) 

 

Prawda jest taka, że prawidłowo działające mięśnie to nie tylko bardziej atrakcyjny wygląd, to przede wszystkim silny, sprawny gorset umożliwiający nam właściwe funkcjonowanie bez narażania na bóle i kontuzje.

Dlaczego więc uważam, że sprawnie działające mięśnie to podstawa? Ponieważ rozpoczyna to lawinę korzyści. Takie mięśnie można trenować w sposób bardziej efektywny, a odpowiednie ćwiczenia są bezpieczne nawet w okresie połogu. Prawidłowo działające, mocne mięśnie brzucha są stabilizacją praktycznie całego ciała! W szczególności wspierają i odciążają nasz kręgosłup niwelując dolegliwości i bóle w jego obrębie.

 

Czy mobilizować można tylko mięśnie brzucha?

 

Oczywiście nie, każdy mięsień można zmobilizować do właściwej pracy. Niezwykle ważną mobilizacją z punktu widzenia Kobiet, jest mobilizacja mięśni dla miednicy - może zdziałać prawdziwe cuda! - ale jest to obszerny temat na osobny wpis.

 

Czy mobilizacji brzucha można dokonać jedynie u kobiet w okresie połogu?

 

Nie. Mięśnie można spróbować zmobilizować u każdego i zawsze. Najbardziej spektakularne efekty uzyskuje się w okresie połogu jednak mój brzuch zmobilizowany został ponad 3 lata po porodzie. Rozejście mięśnia prostego brzucha przed mobilizacją miało u mnie szerokość ponad 2 palców, po mobilizacji nie da się "wcisnąć" nawet jednego palca :)

Taka mobilizacja jest jednak trudniejsza i niestety bardziej bolesna dla pacjenta jednak rezultaty również mogą być bardzo zadowalające!  

 

Zachęcam do zwrócenia uwagi na to, czy Wasze brzuchy działają w sposób prawidłowy! ;)

A wszystkie Kobiety będące  obecnie w ciąży, gorąco zachęcam do zapoznania się z tematem aktywności w czasie ciąży oraz tematem fizjoterapii w okresie połogu na mojej stronie internetowej 

 

W odpowiedzi na Wasze pytania i wątpliwości dopiszę i podkreślę istotne rzeczy dotyczące mobilizacji mięśni brzucha:

 

Po mobilizacji mięśnie zaczynają właściwie, równomiernie działać, oznacza to że:

 

Mięsień napina się równomiernie na całej swojej długości, dzięki czemu jego praca jest znacznie bardziej efektywna, a prawidłowy tonus mięśnia sprawia że narządy wewnętrzne „utrzymywane” są we właściwym miejscu – nie rozpychają brzucha dzięki czemu brzuch potrafi się znacznie zmniejszyć. Nie jest to naturalnie związane ze zmniejszeniem tkanki tłuszczowej na brzuchu a z jego prawidłowym napięciem

 

Rozstęp mięśnia prostego brzucha – rozejście kresy białej również korygowane jest przez mobilizację uzupełnioną o prawidłowo dobrane ćwiczenia (niekiedy, przy dużym rozejściu posiłkuję się tapingiem rehabilitacyjnym). Osobiście nie mam na kącie tak spektakularnych sukcesów (jeszcze!) ale widziałam poprawiony tym sposobem brzuch Kobiety u której pasma mięśnia prostego były całkiem po bokach brzucha a rozejście miało 10cm lub nawet więcej! Po mobilizacji, ćwiczeniach i tapingu (trwało to w tym przypadku chyba koło 3 miesięcy) brzuch był całkiem płaski (wcześniej był ogromną kulką zupełnie jak w 9 miesiącu ciąży!) a rozstępu mięśni nie było wcale! I to bez ingerencji chirurgicznej!

 

Jedyne na co my terapeuci wpływu nie mamy to skóra – jako masażystka mogę od strony masażów, przy użyciu dobrych kosmetyków i zabiegów, jędrność skóry poprawić. Jednak przy znacznym rozciągnięciu, rozległych rozstępach i bardzo obwisłej skórze – nie da się bezinwazyjnie poprawić skóry brzucha tak by wyglądała idealnie.. wówczas zostaje chirurgia plastyczna (jednak dotycząca wyłącznie skóry brzucha!)

 

Ilość zabiegów zależy od stanu brzucha i określić ją mogę w przybliżony sposób dopiero po zbadaniu i przeprowadzeniu pierwszego zabiegu, gdy zobaczę wielkość problemu i w jaki sposób mięśnie reagują na zabieg. Przy mniejszym problemie (nieznaczne rozejście mięśni prostych brzucha, umiarkowanie dobre napięcie, zadowalająca reakcja na mobilizację) wystarczy czasem nawet 1-3 zabiegi. Przy większych problemach potrzeba więcej zabiegów i czasu. Po zabiegach bardzo ważne jest dokładne regularne wykonywanie ćwiczeń które dopasowuję do pacjenta! Właściwy trening polepsza i przyspiesza regenerację brzucha – niewłaściwy trening pogarsza ten efekt!

 

Efekt po mobilizacji jest TRWAŁY. To oznacza że nie zniknie po tygodniu czy dwóch, jednak jeżeli będziemy długo i w sposób ciągły źle używać mięśni brzucha (niewłaściwie dobrane treningi, przyjmowanie nieprawidłowych postaw w czasie wykonywania obowiązków dnia codziennego itd.) oczywiście na nowo pogorszymy stan naszych mięśni a co za tym idzie – wygląd brzucha .. Efekt może też „popsuć” ciąża, jednak później w okresie połogu wszystko jestem w stanie „naprawić” z jeszcze lepszym rezultatem niż przed ciążą! :) W ramach terapii uczę wszystkiego czego potrzeba w prwencji przed pogarszaniem stanu mięśni brzucha jak również mięśni dna miednicy. Bo znacznie lepiej zapobiegać niż leczyć! :) 

  

 

O to zdjęcia mojego brzucha :)

 

Brzuch przed ciążą

 

Mój pokaźny brzuch w czasie ciąży. Nie miałam wówczas tej wiedzy którą posiadam obecnie i niestety "troszkę" sobie w czasie ciąży pozwoliłam na lenistwo i obżarstwo co skutkowało łącznym przybraniem 30kg w czasie ciąży... Najlepszy dowód na to, że w dodatkowych kilogramach nie kwestia estetyki jest najważniejsza - po ciąży kilogramów u mnie nie widać- za to ból kolan spowodowany nadmiernym ich przeciążenie został i dokucza do dziś! 

Brzuch już po ciąży 

 

 

Please reload

Featured Posts

INTERNET TO NIE TERAPEUTA! Nie powierzaj własnego zdrowia "wujkowi Google!"

November 20, 2015

1/2
Please reload

Recent Posts

September 10, 2015

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags