© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

„AQUA BELLY”

 

 

Trzy główne cechy aqua aerobicu czynią go szczególnie odpowiednim dla kobiet w ciąży. Po pierwsze, ćwiczenia w wodzie są bezpieczne i nie obciążają stawów. Wyporność wody sprawia, że kobieta nie odczuwa swojej wagi i ciężaru rosnącego brzuszka. Dla przyszłej mamy ćwiczenia na basenie stają się więc okazją dla zrelaksowania zmęczonych nóg i pleców.

Po drugie, woda podczas ćwiczeń stawia wykonywanym ruchom większy opór niż powietrze, dlatego zmusza mięśnie ciała do prawdziwej pracy. Skutkiem ćwiczeń na basenie jest zrównoważony rozwój sylwetki. Po trzecie, cyrkulacja i ciśnienie hydrostatyczne wody korzystnie wpływają na krążenie krwi, uelastyczniają skórę i pomagają się zrelaksować.

 

 

Decydując się na aqua aerobik w czasie ciąży należy jednak zwrócić szczególną uwagę na to, jakie miejsce wybieramy do tego celu. Jest to bardzo ważne szczególnie w okresie ciąży, gdyż kobieta ciężarna jest bardziej podatna na infekcje dróg rodnych i pęcherza moczowego.

Powinnyśmy przede wszystkim sprawdzić poziom utrzymywanej przez ośrodek higieny. Pomieszczenia (jak przebieralnia czy toaleta) a przede wszystkim sam basen i woda w basenie, powinny być odpowiednio czyszczane i dezynfekowane, tak by zminimalizować ryzyko infekcji. Odradza się kąpiele w wodzie chlorowanej, szukajcie zatem basenów np. z wodą ozonowaną. Ważne, by na pływalni była utrzymana odpowiednia temperatura. Zbyt niska temperatura i przeciągi również zwiększają możliwość złapania infekcji.  Lepiej wybrać basen oddalony od miejsca zamieszkania o więcej kilometrów niż najbliższy dostępny, ale mieć pewność, że jest to miejsce czyste, higieniczne i bezpieczne dla Was i Waszych rozwijających się maluszków.

 

Odpowiednio dobrany ruch w czasie ciąży zapewnia wiele korzyści przyszłym

Mamą ale również i rozwijającym się w ich brzuszkach dzieciom.

Koniecznie dowiedz się więcej oglądając przygotowany specjalnie dla Ciebie wykład na temat wpływu aktywności fizycznej na organizm Kobiety ciężarnej i jej dziecka, kliknij w książkę!

O czym warto pamiętać podczas ćwiczeń na basenie?

 

  • Trening sprawia, że wzrasta potliwość ciała. Warto pamiętać, by w czasie treningu lub bezpośrednio po nim mieć przy sobie dużą butelkę wody w celu uzupełnienia płynów.

  • Warto zadbać o odpowiedni dobór stroju kąpielowego. Najwłaściwsze są te, które zakrywają względnie dużą powierzchnię ciała, ponieważ zwiększają komfort ćwiczeń.

  • Odczucie dużego zmęczenia w czasie ćwiczeń w wodzie powinno skłonić kobietę do zwolnienia ich tempa lub wcześniejszego zakończenia treningu. Dla kobiet w ciąży ważniejsza niż intensywność ćwiczeń jest ich regularność.

  • Warto zakończyć aerobic w wodzie relaksem. Kobieta nie powinna wyskakiwać z basenu zziajana i biec czym prędzej do domu. Ćwiczenia w wodzie mają dawać jej odprężenie. Dobrym pomysłem jest położyć się spokojnie na wodzie i wykonać dziesięć głębokich oddechów. Ramiona można sobie podeprzeć, tzw. makaronem, czyli podłużną pianką wypornościową