© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

„BELLY FITDANCE”

.

Zajęcia Belly FITDance to zajęcia wzorowane na orientalnym "tańcu brzucha". Mój autorski program ćwiczeń powstał z pasji do tańca i fitnessu, W delikatny sposób wzmacnia mięśnie, zwiększa zakresy ruchów, poprawia i kontroluje postawę ciała, uczy prawidłowego oddychania przydatnego podczas porodu. 

Orientalne ruchy oparte na odpowiednim bujaniu miednicą wydają się być idealne dla kobiet ciężarnych. W delikatny sposób wzmacniają mięśnie jednocześnie rozluźniając odcinek krzyżowo–lędźwiowy, który u kobiet ciężarnych w sposób szczególny narażony jest na przeciążenia. Skutkami takich przeciążeń mogą być spięcia mięśni i ograniczenie ruchomości w tym odcinku, co często prowadzi do odczuwania uciążliwego bólu. Odpowiednio dobrane ruchy umożliwiają rozluźnienie mięśni a sam taniec tańczony do orientalnych rytmów pozwala się zrelaksować i odprężyć.

 

Zajęcia prowadzone są w umiarkowanym tempie przy nie za szybkiej muzyce. Skupiają się na wyćwiczeniu utrzymywania prawidłowej postawy ciała, wzmocnieniu mięśni głębokich brzucha oraz pleców. Zajęcia cechuje duża ilość "falowania" kręgosłupem oraz kołysania i bujania miednicą. Dzięki temu odblokujesz obszar miednicy i bioder oraz będziesz mogła beztrosko cieszyć się swoją kobiecością. Taneczne ruchy pozwolą Ci łatwiej znieść ciążę, lżej przejść przez poród oraz sprawniej wrócić do formy z przed ciąży. 

 

Taniec brzucha a właściwie, taniec orientalny, rozwijał się na bliskim wschodzie oraz w krajach arabskich północnej Afryki. Nie jest poznany dokładny początek tego stylu tańca aczkolwiek istnieje kilka hipotez. Najprawdopodobniej (jak z resztą w przypadku większości tańców) stanowi on fuzję różnych ludowych tańców z danego regionu. Jedna z bardziej prawdopodobnych hipotez mówi o tym, że taniec orientalny powstał z kultu kobiety ku czczi płodności. Pierwotnie tańczony był przez kobiety wyłącznie w kręgu kobiet. Jego niezwykła zmysłowość i uwodzicielskość szybko jednak została dostrzeżona przez mężczyzn, przez co taniec ten przeniesiony został do haremów.

 

Orientalny taniec brzucha jest tańcem opartym na niezwykle zmysłowych ruchach, a ubiór pozwala podkreślić wszelkie kobiece atrybuty. Umożliwia to kobietom cieszeć się swoją kobiecością, zwiększa poczucie własnego piękna wzmacniając poczucie własnej wartości.

Dlaczego warto ćwiczyć Belly Fitdance w trakcie ciąży?

 

  • Uczęszczając na zajęcia z Belly FITdance w ciąży niektóre dolegliwości stają się mniej dokuczliwe. Belly FITdance wzmacnia bowiem mięśnie miednicy i pleców, które podczas ciąży i porodu są niezwykle obciążone.

  • Poprzez wyprostowaną postawę, ciężarna może lepiej oddychać, dzięki czemu dostarcza więcej tlenu swojemu nienarodzonemu dziecku.

  • Technika oddechu opanowana podczas zajęć pomaga w trakcie porodu, łagodząc bóle porodowe.

  • Belly FITdance w ciąży poprawia ogólną sprawność fizyczną, ale także zwiększa świadomość ciężarnej w kwestii swojego ciała. Dzięki tej aktywności kobiety w ciąży stają się bardziej pewne siebie.

  • Taniec pobudza krążenie, co ma pozytywny wpływ na Twój cały organizm i organizm dziecka.

  • Belly FITdance jest niezwykle kobiecą formą ruchu, która może mieć pozytywny wpływ na stan emocjonalny ciężarnej. W końcu, im więcej ma się krągłości tańcząc "taniec brzucha", tym lepiej!

  • Taniec sprawia mnóstwo radości i redukuje stres.

 

Co należy przygotować na zajęcia?

 

  • Przede wszystkim odpowiedni strój:

    • Wygodną spódnicę- spódnica nie może być za długa żeby nie „plątała” się pod nogami gdyż może to grozić potknięciem o nią i upadkiem. Większość kroków wykonywana jest na lekko ugiętych w kolanach nogach – warto wziąć to pod uwagę dobierając długość spódnicy. Spódnica musi być luźna i zwiewna, nie krępująca w żaden sposób ruchów, powinna delikatnie trzymać się na biodrach zaraz pod brzuszkiem kobiety tańczącej.

    • Alternatywą dla spódnicy mogą być odpowiednie spodnie w typie alladynki/szarawary również w wersji „biodrowej”

    • Wygodną krótką bluzeczkę, odsłaniającą brzuszek

    • Obuwie nie jest konieczne – tańczymy boso.

    • Chustę na biodra, najlepiej specjalną posiadającą brzęczące dodatki

    • Zwiewną dużą chustę/szal do trzymania w rękach 

    • Jeżeli nie posiadasz własnego stroju i nie chcesz specjalnie zaopatrywać się w takowy, nie ma problemu! Posiadam kilka spódnic,chust biodrowych i szali do bezpłatnego pożyczenia na czas zajęć! 

  • Dodatki (nie są obowiązkowe jednak pozwalają na pełniejsze przeżycia związane z tańcem orientalnym oraz sprawiają Kobietom wiele radości) takie jak:

    • Kolorowy zmysłowy makijaż

    • Fryzura – najlepiej rozpuszczone powiewające włosy

    • Biżuteria – według własnej fantazji, mile widziana jest duża ilość pokaźnych dodatków

  • Cudowny uwodzicielski nastrój z dużą dawką dobrego humoru!